Asi nebude existovat rodina, která by neměla svého blázna….
Slavný román Jaroslava Havlíčka o touze po moci, rodinné anamnéze a neviditelném strýci se v režii Martina Františáka dočká svého prvního divadelního uvedení.
Původní inscenace Městských divadel pražských je vůbec prvním divadelním zpracováním tohoto Havlíčkova díla z roku 1937 považovaného za vrchol české psychologické prózy.
Divadelní adaptace má k dispozici hned několik plnokrevných, pozoruhodných a psychologicky propracovaných postav. Hlavními figurami jsou novomanželé Petr a Soňa a jejich životní sny, které na sebe narážejí. Soňa touží po milujícím manželovi, který by zlomil její samotu v rodném domě zatíženém rodinou anamnézu šílenství. Onen vysněný milující manžel Petr Švajcar touží po spořádané rodině, ale zejména po moci a bohatství. „A tak spolu zápasí nezlomná vitalita a nalomená křehkost. Sonina samota se prohlubuje Petrovým pragmatismem a nedostatkem empatie. A naopak, Petrova představa o hladkém naplnění vlastních potřeb je atakována iracionalitou nové rodiny, pro kterou nemá pochopení,“ dodal režisér Martin Františák.

POZVÁNKA DO DIVADLA: ZNOVUSJEDNOCENÍ KOREJÍ Stejně jako je život plný rozličných příběhů, někdy s dobrým, jindy se špatným koncem, je i Znovusjednocení Korejí jakousi mozaikou komických i melancholických příběhů, jež se skládají v obraz různých podob lásky.
Prohlédnout článek
Román je vyprávěn v ich formě Petrem Švajcarem. „V naší inscenaci Petrovu introspekci částečně zachováváme a vyjevujeme jeho nitro, které si před ostatními obezřetně střeží,“ vysvětlila dramaturgyně inscenace Marie Nováková a pokračovala: „Do situací tak vstupuje podle vlastního přesně stanoveného scénáře. Dokonale hraje role milence, manžela, zetě, vdovce. Neprožívá, pouze hraje, sám sobě je režisérem. Jeho blízcí nemají šanci poznat, kdo přesně Petr je. Diváci tu možnost mají, díky jeho monologům, které jsou plné pohrdání, nenávisti a pragmatického pohledu na vše. A zároveň jsou obhajobou této tvrdosti a bezcitnosti.“
V roli Petra Švajcara, ctižádostivého manipulátora a vypravěče celého příběhu, se představí nový člen souboru Městských divadel Petr Konáš, pro kterého jde o první velkou roli v novém angažmá. „Na velkou roli jsem se opravdu těšil. A mám raději záporné zmetky, to říkám na rovinu,“ uzavřel Petr Konáš.
Režie: Martin Františák
Dramaturgie: Marie Nováková
Scéna a kostýmy: Eva Jiřikovská
Hudba: David Smečka
V hlavní roli: Petr Konáš
Hrají: Sára Affašová, Marie Málková, Petra Tenorová, Aleš Bílík, Milan Kačmarčík, Michal Kern, Miloslav Mejzlík, Jiří Schwarz
Premiéry 6. a 15. dubna v divadle Rokoko
Nejbližší reprízy 10. a 31. května 2019